piątek, 24 lipca 2009

Designerskie manipulacje

Jak kilka osób zauważyło, na liście TOP DESIGNERS znalazła się niejaka "cosmos25". Nic nie projektuje a jednak tam jest. Jak to się stało? Wiele osób zadaje sobie i jej to pytanie, twierdząc równocześnie, że nie powinna się tam znaleźć.
Ja znam odpowiedź na to pytanie i jest ona naprawdę bardzo prosta:
PROJEKTY, KTÓRE SPRZEDAJESZ NIE MUSZĄ BYĆ TWOJE! Ważne żeby sprzedać ich dużo!

Ot i cała odpowiedź :P W ten prosty sposób można bardzo szybko znaleźć się na TOP LIŚCIE.
cosmos25 nie jest żadną hakerką, ale wykorzystała tę "furtkę" (lukę w systemie) i manipulując znalazła się na liście TOP. Jej manipulacja polega na tym, że kupuje byle jakie projekty w StarBazarze, zapewne za 2 lub 3 stardollary (żeby nie przepłacać), po czym przerzuca je na jakieś swoje konto za 60$ tak jakby je sprzedawała. Napisałam że przerzuca na swoje konto, bo raczej nikt o zdrowych zmysłach takich projektów za 60$ by nie kupił, a cosmos25 nie może pozwolić sobie na zastój, musi je szybko sprzedawać jeśli chce utrzymać swoją pozycję na liście.
W ten oto bardzo prosty acz nieuczciwy sposób cosmos25 urządzi sobie szybko apartament, bo będzie mieć kasę z tamtego konta, oraz od razu będzie sławna, no bo jest na liście top, więc automatycznie będzie mieć więcej odwiedzin niż standardowy użytkownik.

Skąd wiem o tej "furtce"? Pamiętacie jak kupowałam Wasze projekty do cyklu "Pokaż nam swój projekt"? Było to na koncie harajuku.qirl. Kupiłam ich wtedy bardzo dużo. Po jakimś czasie postanowiłam te wszystkie projekty sprzedać i nagle ni stąd ni zowąd wylądowałam na liście Najpopularniejszych Projektantów. Byłam wtedy na miejscu 14, chociaż nie sprzedałam ani jednego swojego projektu. Oczywiście to trwało bardzo krótko, bo po sprzedaniu tych projektów nic więcej nie sprzedawałam, ale gdybym ciągnęła tę sprzedaż to na tej liście utrzymałabym się dłużej.
To jest właśnie cała tajemnica cosmos25 :) Gdy zajrzycie do jej szafy zobaczycie w niej masę projektów od różnych projektantów, które zakupiła za grosze i teraz odsprzedaje je na jakieś swoje konto.
Jak dla mnie jest to nieuczciwe i stardoll powinien jak najszybciej pozbyć się tej "luki". Jest to bowiem nic innego jak kolejny błąd w witrynie.
Podsumowując: cosmos25 oszukuje manipulując, ale stardoll na to zezwala, więc.... !

11 komentarzy:

CmOk_LoVe pisze...

zgadzam się, to nie jest fair .

Karolcia pisze...

Harajuku wejdź na mojego bloga mam tam notkę o darmówce z Alliego w Dzisiejszym Wyborze Dnia Nie wiem jak ją zdobyć u mnie pojawiła się gdy weszłam przez proxy ale gdy na tą darmówkę kliknełam(naszyjnik), wylogowałam się i usunęłam te proxy w ustawieniach i weszłam na normalny Stardoll to nie miałam tej darmówki. Może ty masz jakiś pomysł?
Oto adres mojego bloga:
stardoll-karolcia7.blogspot.com

Anonimowy pisze...

Jej,to rzeczywiście nieuczciwe,ale kto powiedział że wszystko takie być musi?

Xis pisze...

A ja powiem - sprytne.

Ciocia Wiedźma pisze...

całkiem niedawno pytałam admina, od czego zależy miejsce na liście projektantów. Odpowiedział, że sprzedaż nie ma żadnego znaczenia i liczy się tylko i wyłącznie głosowanie. Jest to o tyle logiczne, że gdy byłam na liście, nie sprzedawałam wcale nie wiadomo jakich ilości, a czasem przez cały dzień tylko 2, a i tak na liście byłam wyżej niż dzień wcześniej. Znam również osobę, która dziennie sprzedawała więcej projektów ode mnie, a na liście nigdy się nie pojawiła. Wygląda na to że admini sami nie wiedzą co się dzieje na ich stronie.

sylwiaa-14 pisze...

http://sylwiaa-14-licytacje.blogspot.com

loooooolcia14 pisze...

No, jeśli prawdą jest, to co napisałaś, to rzeczywiście w pewnym sensie jest to nie fair. Ale tak z drugiej strony patrząc na tą całą sytuację, skoro kupiła projekty, może robić sobie z nimi co jej się rzewnie podoba i nikt jej nie zabroni tworzyć drugiego konta, z którego je sobie odsprzeda za 60$. Powinni jednak ten błąd naprawić, albo zdecydować, co tak naprawdę powinno sądzić, czy znjdujesz się na liście NP, czy nie.
Pozdrawiam.

HarajukuGirlPL pisze...

Ciocia Wiedźma, a ja odkąd pamiętam zawsze jak mniej sprzedam w ciągu doby to automatycznie lecę w dół, a jak następnego dnia sprzedam więcej, to momentalnie skaczę do góry :)
dla eksperymentu przeniosłam przed momentem kilka swoich projektów na inne konto i faktycznie, wskoczyłam o jedno pole wyżej, byłam 5 a teraz jestem 4 :)
niestety teraz wystarczy, żeby ktoś za mną sprzedał choćby o jeden projekt więcej niż przeniosłam wtedy znowu spadnę na 5 - tak to działa :)
Poza tym można też zmienić pozycję na wyższą kupując swoje projekty w StarBazarze od rożnych ludzi, ja zawsze tak robię jak ktoś chce odsprzedać mój projekt za grosze (2-4 stardollary), bo opłaca mi się go bardziej sprzedać niż nowo uszyty :) w ten sposób jeden projekt zostaje sprzedawany po kilka a nawet kilkanaście razy a to zawsze podnosi pozycję na liście TOP
.... i nie myl z listą HOT, bo tam panują właśnie takie zasady jak opisałaś i w tej kwestii admini dobrze ci odpisali

Ciocia Wiedźma pisze...

nie mylę z Hot. I pytałam właśnie o listę najlepszych projektantów. Nie moja wina że sami nie wiedzą co robią.

HarajukuGirlPL pisze...

Ciocia Wiedźma, w takim razie oni błędnie odczytali Twoje pytanie i w zasadzie nie odpowiedzieli na temat :/
Trzeba było mnie zapytać zamiast ich, bo czasami mam wrażenie, że więcej wiem co się dzieje na tych listach niż oni ;P

Fenolcia pisze...

Cóz, gdy i ja spytałam o tę kwestię odpowiedzieli mi, że... bardzo ich cieszą sugestie użytkowników! Gdy napisałam jeszcze raz, dodając, że nie odpowiedzieli mi na pytanie, odpisali, że nie na wszystkie pytania sa w stanie odpowiedzieć. Co potwierdza teorię, że admini nie mają zielonego pojęcia, co się dzieje na ich stronie.
Osobiście nie pozwolę, by jakiś smarkacz zajmował miejsce na liście innym, którzy mają talent do projektowania, a nie do znajdywania błędów w stronie, więc napisałam juz do adminów kilka razy, poza tym pisze do tej smarkuli w GB