środa, 14 lipca 2010

15 lipca 1410 - kojarzycie tę datę? Na pewno!

To już jutro obchodzić będziemy 600-lecie Bitwy pod Grunwaldem.
Nie będę się tu rozpisywać, bo chyba wszyscy wiemy o co chodzi :) Dla tych którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę zamieszczam przydatne linki na temat bitwy oraz na temat obchodzenia 600-lecia tego wydarzenia:
  1. pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Grunwaldem
  2. pl.wikipedia.org/wiki/Obchody_600-lecia_bitwy_pod_Grunwaldem
  3. grunwald600.pl
  4. bitwapodgrunwaldem.pl

Jan Matejko - Bitwa pod Grunwaldem

Obraz przedstawia prawdziwe wydarzenie z historii Polski – bitwę pod Grunwaldem. Przedstawia on wojska polsko-litewskie walczące przeciwko Krzyżakom i odnoszące zwycięstwo. Matejko namalował na nim ważne postaci takie, jak: Władysław Jagiełło, książę Litewski Witold, Urlich von Jungingen, Zawisza Czarny. Obraz odwzorowuje wiele szczegółów walki. Matejko przy tworzeniu go korzystał z kronik Jana Długosza.

KOMENTARZE - nagrodę za szybkość otrzymuje  MiSs_KaSiUnIa98

17 komentarzy:

Kasia pisze...

Ładny ten obraz.
Ja o tym wydarzeniu pamiętam :)
MiSs_KaSiUnIa98

nonsens pisze...

Hmm... całkiem o tym zapomniałam, hehe ;) Ooo... o już dużo czasu minęło! Mogliby zrobić jakieś huczne obchody w stolicy z tej okazji i pokazać w tv:P
Alarming_x3

Klałdja. pisze...

aa, w tv mówili ;p

wiola pisze...

a no faktycznie ;d prawie zapomniałam xd




Meringue_1

wiola pisze...

a no... faktycznie ;d;d prawie zapomniałam xd



Meringue_1

Kultowa pisze...

Heheh :) Akasha10

ak pisze...

Kojarzę tę datę ;) Fajnie, że wspomniałaś :).

agatek1997

Devilmiss pisze...

No to fajnie!

Devilmiss pisze...

A tak bo wczesniej zapomnialam zapisac mojego loginu do stardoll : Devilmiss1997

Dominique pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Dominique pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

Pewnie że kojarze supss ;p blog odwiedzam go codzienni

Felka005

Virginia. pisze...

Już 600 rocznica,ale ten czas leci ;);) Dzięki za linki potem sobie poczytam ;)
Na stardoll jestem Gabriella231

Kasia pisze...

Pierwsza :)

Fajnie że ktoś myśli o takich rzeczach..

Na stardollu mam nick ritchelliel :)

gabriela_dabska pisze...

Bardzo mi się podoba ten obraz
kittygabrysia

MiSsPoLoNiA752 pisze...

O tym wydarzeniu zawsze będę pamiętać
MiSsPoLoNiA752

stardoll-kamcia99-9 pisze...

No ja tam będę w sobotę ;]