piątek, 6 listopada 2009

Kontrowersyjne Migliukee

Chodzą słuchy, że stardollowiczka Migliukee, na której projektach wzorowano kolekcję o tej samej nazwie, po prostu je ukradła wzorując się na projektach innej osoby. Tą osobą jest Katie Rodgers, która jakiś czas temu stworzyła blog ze swoimi projektami na stronie paperfashion.wordpress.com.
Teraz powstało niemałe zamieszanie, gdyż sklep w oka mgnieniu zniknął ze StarPlazy a stardollowiczka Migliukee ma zasypywaną Księgę Gości niezbyt miłymi wpisami na temat oszustwa jakiego się dopuściła.
Istniało nawet przypuszczenie, że blog paperfashion.wordpress.com oraz konto Migliukee należą do tej samej osoby, dlatego stardoll obecnie to sprawdza, ale według mnie jest to mało prawdopodobne, gdyż właścicielka bloga pochodzi z Bostonu i jest absolwentką Carnegie Mellon University (wydział Wzornictwo Przemysłowe), a z ustawień konta Migliukee wynika, że jest ona z Litwy i ma 12 lat.
Jeśli okaże się, że projekty zostały po prostu zerżnięte z bloga to na ich powrót do StarPlazy nie macie nawet co liczyć. No chyba że admini zaproponują współpracę prawdziwej właścicielce projektów i pod zmienioną nazwą przywrócą te ciuchy do sprzedaży.... Niestety, na to bym również nie liczyła, a na miejscu stardollowiczki Migliukee i administracji stardoll modliłabym się aby Katie Rodgers nie zażądała odszkodowania za tego typu popełnione przestępstwo.

Dodam tylko, że Migliukee całą zaprojektowaną kolekcję miała w prezencie od stardoll ZA DARMO i tę kolekcję jej właśnie zabrano, więc raczej nie jest ona bez winy (kolekcja niespełna 15 minut temu o godz.9:20 wisiała na wieszaku w pokoju głównym oraz na Migliukee, a przed momentem wszystkie te rzeczy po prostu zniknęły, zatem Migliukee nie mogła ich wsadzić do schowka gdyż logowała się ostatnio na stardoll 3 godziny temu).
Zastanawia mnie tylko co admini zrobią z pozostałymi ciuchami z tej kolekcji, bo jeżeli będą mieć nakaz sądowy usunięcia tych projektów z obiegu to niestety ale Ci którzy zakupili te rzeczy również je stracą - nakaz to nakaz :(
Najciekawsze jest to, że obecnie można na tych ciuchach nieźle zarobić, gdyż można je bez problemu wystawić na sprzedaż... sama się zastanawiam czy tak nie zrobić? Nie mam wprawdzie całej kolekcji, ale kilka rzeczy udało mi się kupić zanim sklep zniknął.



EDIT 10:04
Migliukee pozamykała wszystkie swoje pokoje, pochowała wszystkie rzeczy do schowka, zablokowała Księgę Gości, wykasowała cały album i wszystkie scenerie, a w prezentacji napisała tylko: "You can hate me, but I am realy sorry. And I'm not proud of my self." co oznacza, że przyznała się do skopiowania projektów i że jest jej przykro z tego powodu, bo wie, że źle zrobiła.
Niestety, teraz już za późno na skruchę. Zraziła swoim zachowaniem większość ludzi na stardoll, zatem jeszcze długo będzie się za nią wlekło złe słowo.

PS: A swoją drogą to stardoll mógłby zatrudnić takiego grafika jakim jest Katie Rodgers, gdyż wystarczy przejrzeć jej projekty na blogu - są CUDOWNE! Naprawdę jest na czym oko zawiesić. Ma dziewczyna talent! Zachęcam do oglądania, ale nie do kopiowania ;P

51 komentarzy:

miqusia pisze...

Jauć.. Niezbyt to przyjemne będzie dla niej... No ale cóż, głupota ludzka nie zna granic. Nie rozumiem tylko : po co? Bardzo ciekawa jestem co dalej będzie z tym sklepem, gdyż ubranka były przesłodkie, miałam je kupić, niestety brak Stardollarów. Weszłam na jej konto i w suite ma ona wszystkie ciuchy z tego sklepu, a na cienie świeci liczba 0, z czego wynika , że dostała je od Administratorów. No cóż, szkoda mi jej, bo według mnie dojdzie do tego, że konto jej skasują i będzie musiała płacić niemałe odszkodowanie za coś takiego. Zależało mi, żeby wykupić połowę tego sklepu^^, ale niestety - zniknął. Dzięki Harajuku za informacje, bo gdyby nie ty, nie wiedziałabym co i jak, dlaczego sklep zniknął.
Miqusia

PS: Najbardziej jednak interesuje mnie kto naprawdę zaprojektował te ciuchy. Czy to ona, czy kto inny, ale ma talent:)

marta18 pisze...

Szkoda bo te rzeczy były naprawdę śliczne. Jak można było coś takiego zrobi myślała że nie wyjdzie to na jaw.

miqusia pisze...

Hahahaha, nie no, teraz to faktycznie padłam XD usuną tą kolekcję z innych kont Stardollwoiczów i pewnie Stardollarów nie oddadzą. Dawno czegoś takiego nie było. Zaraz zajrzę na jej konto znowu i sparwdzę czy faktycznie nie ma już tych ciuchów.

miqusia pisze...

Harajuku, oni jej zamknęli wszystkie pokoje oprócz głównego, oraz nie zostawili jej w nim nic! Chyba , że sama sobie zamknęła i schowała do schowka rzeczy. Kto to wie?

HarajukuGirlPL pisze...

Miqusia, myślę, że oprócz tej felernej kolekcji ona wszystko pousuwała i pozamykała. Bo gdy byłam u niej i kolekcji już nie było to jej również nie było na stardoll, a teraz widzę że niedawno się zalogowała i pousuwała resztę. Pewnie teraz będzie zgrywać niewinną istotę, która nie wie o co chodzi tym wszystkim ludziom, co ją oskarżają

miqusia pisze...

Harajuku, ona się czuje winna, nie chce mieć z tym nic wspólnego według mnie. Ale myślę też, że Administratorzy nieźle się wkurzyli kiedy zobaczyli, że to zarżnęła. Wydaje mi się, że oni z usuniętymi rzeczami z jej konta też mieli coś wspólnego.

kotek1997 pisze...

no jasne bo przecierz takie sciagary (lub cos innego) zasluguja na kare:P

HarajukuGirlPL pisze...

Miqusia, nie mogli jej zabrać rzeczy, które zakupiła za stardollary kupione za realne pieniądze, bo wtedy to ona mogłaby ich pozwać do sądu i miałaby rację.
Pochowała je po prostu do schowka i pozamykała pokoje, żeby się ludzie nie kręcili i nie sprawdzali co ma w szafie a czego nie ma.

miqusia pisze...

No tak, Harajuku o tym nie pomyślałam. Masz rację. Ale inne ubrania w szafie ma:) Napisałam do Adminów dlaczego nie ma tego sklepu (tak dla żartów, ciekawa jestem co odpiszą), że bardzo chcieliśmy kupić te ubrania, ale nie można. Hihi, ciekawi mnie odpowiedź :)

HarajukuGirlPL pisze...

Miqusia, już nie ma, wszystko pochowała.
Też jestem ciekawa co odpiszą i wierz mi, że na pewno nie jesteś jedyną osobą, która do nich w tej sprawie napisała.

miqusia pisze...

Na pewno dostali masę maili, zapewne automatycznie odpiszą mi jakąś głupotę.
Faktycznie - ta cała jak jej tam wszystko pochowała. Ale co do tego, że gdyby jej to pousuwali pozwałaby ich, to nie wydaje mi się, bo na jej miejscu siedziałabym cicho jak ta myszka pod miotłą i się nie odzywała, bo jej opiekunowie mogą zapłacić karę. Ale zauważ - ona ma tylko 12 lat... Nie moją jej pozwać, jeżeli już, to rodziców.

HarajukuGirlPL pisze...

Miqusia, oczywiście, jeżeli na prawdę ma 12 lat to za jej czyny odpowiadać będą rodzice lub prawni opiekunowie.
Prawo nie działa tak, że jak masz coś na sumieniu to lepiej siedź cicho. Pozwanie jej o kradzież projektów (czy jak to tam zwał) nie miałoby nic wspólnego z pozwaniem adminów za zabranie jej ciuchów - to są dwie odrębne sprawy i osobno by się rozgrywały bez większego wpływu na siebie.

miqusia pisze...

Ooooo..! Więc się przyznała? Pięknie. Ciekawe co na to jej rodzice, Admini i w ogóle. BARDZO jestem ciekawa.
Tak nawiasem: Harajuku, a raczej pani Doroto aż się dziwię, że umie pani tak wszystko obcykać szybko i zawsze na stardoll.info są najświeższe informacje, najlepsze i jako pierwsza pani je publikuje :)

HarajukuGirlPL pisze...

Miqusia, Staram się jak mogę :) Mam swoje źródło, a poza tym wystarczy dobrze poobserwować daną sprawę, zagłębić się w szczegóły no i od razu jest o czym pisać :D

Niestety (tu Cię zmartwię), niebawem się to zmieni.

miqusia pisze...

Dlaczego miałoby się zmienić? Nieee, Harajuku, stardoll.info dla polskiego Stardoloowicza to prawa ręka! Jak i nie lewa także ;) Dlaczego, dlaczego? :O

Gucha15 pisze...

Hahaha ;p nie mogę...czego ci jeszcze nie wymyślą?

wikik841 pisze...

Ciekawe czy ona mam naprawdę 12 lat... Moim zdaniem gdy wytoczy się rozprawa sądowa.. Sąd nie uwzględni tego iż ma 12 lat... i na pewno jej rodzice będą musieli zapłacić niemałą sumkę... Plagiat to na prawdę( przynajmniej dla mnie ) duże przestępstwo... Raz czytałam że ktoś miał zapłacić 100 000 dolarów jako karę... Ach... ludziom to się naprawdę nudzi...

HarajukuGirlPL pisze...

wikik841, tak naprawdę wszystko teraz zależy od prawdziwej właścicielki rysunków i projektów, jak ona potraktuje tę sprawę, bo z jednej strony może przymknąć oko na 12-letnią dziewczynkę, która sobie po prostu przerysowała jej projekty a z drugiej strony może być bardzo zła o to, że taka wielka firma jak Stardoll opublikowała te projekty bez dogłębnego sprawdzenia czy nie są one skopiowane. Wg mnie to stardoll poniesie tu największe konsekwencje za swoją ufność do użytkowników i lekkomyślność, jeśli się oczywiście nie dogada z właścicielką projektów.
Wydaje się, że to pierwsza tego typu sprawa, ale ja bym się również przyczepiła do artykułów publikowanych w Magazynie, gdyż nie raz widzę jak łamią one prawa autorskie - nie wszystkie, ale jednak większość. Jeśli ktoś kiedyś to zauważy to nie wiadomo czy stardoll nie pójdzie z torbami, chociaż po kasie jaką z nas, użytkowników ściągają wydawałoby się że to niemożliwe, nie mniej jednak taki może być właśnie koniec tego portalu.

wikik841 pisze...

Harajuku masz racje jej projekty są CUDOWNE.!!!!!!!!!!!
Chciałabym aby te ubrania pojawiły się na stardoll:)

miqusia pisze...

Harajuku, padłam i nie wstanę... Te projekty są PRZECUDOWNE! I obejrzałam filmik! nieziemskie! jaka technika! wspaniałe! gdyby były takie na Stardoll...

Unknown pisze...

no fakt ślicznie TO NARYSOWAŁA hARAJUKU PRZEPRASZAM ALE ŚCIĄGNEŁAM NA SWOJEGO BLOGA TEN POST CHCIAŁABYM MIEĆ TESZ TAKI WSPANIAŁY BLOG WIEM ŻE TO ZABRZMI BEZNADZIEJNIE ALE ZROBIŁABYS MI FAJNY BLOG PROSZĘ

Maggda10 pisze...

ja se wczoraj kupiłam buty z tego sklepu i je miałam, patrzę se dzisiaj BUTÓW NIE MA a kasiorka jest ;D

Unknown pisze...

Te projekty są super
Harajuku przepraszam ale ten temat wzięłam tez na swój blog
mój blog jest głupi nic w nim nie umiem obrucz zrobienia tematów
wiem że to zabrzmi głupio ale zrobiła byś mi ten blog

Koris1 . pisze...

Ja pierdziele . Ale afera . ; /
a ja nawet nie zdążyłam nic kupić z tej kolekcji bo czekałam aż sobie doładuje konto . a tu pech . ; /
A co do tych szkiców . są koszmarnie dobre .! jak prawdziwe i zgadzam się z tobą powinni ją zatrudnić . ; D

stardoll-by-koris1.blogspot.com

.lolaan. pisze...

oj nie za ciekawie ;/ Ale faktycznie ciuchy super :D Kupiłam jeden ciuch, ale jeśli mi go skasują to mam nadzieje, że zwrócą stardollary, przynajmniej będę się tego domagać :P

Tsu pisze...

Myślę, że dziewczyna chciała mieć jakiś 'fajny' projekt i skopiowała z PaperFashion. Jednak najpierw zrobiła, a potem pomyślała. Teraz są tego konsekwencje. A co do bloga PaperFashion to ubrania są śliczne! [zapraszam na stardoll60.blogspot.com]
Pozdrawiam.

Fashionistka pisze...

Chciałam się zapytać czy ta dziewczyna (Migliukee) to ona weszła z Adminami w spółkę? Tak?
Zapraszam serdecznie na mojego bloga www.stardollowy-moj-swiat.blogspot.com ... Nowości, darmówki i wiele więcej :)

Lekoman pisze...

hahahaa ja kupiłam suknie za 20 a spzredałam 25 jakiś plus!

memoriesx3 pisze...

no naprawdę ma talent. Bardzo mi się spodobała kolekcja...:D

Brygida2008 pisze...

współczuje dziewczynie ;(
Moja koleżanka kopiuje twoje projekty Harajuku oraz innych . Nie mogę ją przekonać ... Woda sodowa jej do głowy wbiła ponieważ jej projekt był na trzecim miejscu ;[. Teraz to nawet miłego słowa nie powie tylko nos do góry .

A dziewczynie bardzo ale to bardzo współczuje

Shizuka pisze...

Usunąć jej konto powinni. A za te rzeczy to chociaż Stardolary oddać jak zabiorą!!

A tak z innej beczki (xd) :
http://cover-stardoll.bloog.pl/kat,552623,index.html

No szok! Znów omijają Polskę?!

Nula9 pisze...

Okropnie postąpiła ;/
I chciałam dodać że gdy weźmiesz
udział w najnowszym konkursie (magazyn) dostaniesz różową farbę do włosów
może to błąd więc się śpieszcie :]

aga pisze...

Ja tam nie za bardzo zwracałam uwagę na tr ciuchy, ale niewiem dlaczego ale jej wspolczuje..no bo kazdy moze nie pomyslec zrobic cos strasznie glupiego a potem tego zalowac.;/ ale mysle ze ona wroci na stardoll na innym koncie.;)

Drotka27 pisze...

Info dla wszystkich jak wejdziecie do magazynu z boku są konkursy i tam jest nowy konkurs girls makover i girls sleepover ten pierwszy to nie wiem jak i co się tam robi podejrzewam ze może przez bramkę trzeba wejść a ten drugi po zrobieniu scenerii dostaje się różową farbę do włosów !

Aneta Stanisławczyk pisze...

No cóż ciuszki były super. Ale ja na szczęście nie kupiłam nic z tego sklepu.

Aneta Stanisławczyk pisze...

A teraz coś nie na temat. Nie wiedziałam gdzie to napisać. Chodzi mi oto że pewna dziewczyna skopiowała z Pani bloga spoiler. A oto dowód. http://stardolowenowosci.bloog.pl/index.html?id=5125064&_ok=1#form

Ironia pisze...

Skoro miała tylko 12 lat to oznacza ż e pewnie nie pomyślała. Nie myślała o konsekwencjach. Dla niej to tylko skopiowanie obrazków nie pomyślała pewnie że ktoś nad nimi siedział i siedział ... UWAGA! są 3 nowe konkursy w magazynie :) biorąc udział w konkursie w którym trzeba pomalować Ashley Tidstale dostajecie różową farbę do włosów za damro :)

NikuiNicole pisze...

Na blogu underneathstardoll jest informacja o nowej darmówce, niestety nie znam żadnego amerykańskiego proxy, czy poszukałaby pani i napisała o tym?

emilia-94 pisze...

Na tej stronie paperfashion.wordpress.com użytkowniczka opisała to co się stało na stardollu ;]

malymazgaj pisze...

W magazyn_>konkursy, jest konkurs.
Stardoll makeover contest i stardoll sleepover contest za zrobienie makijazu i scenerii dostajemy prezenty do meedoll editor

malymazgaj pisze...

W magazyn_>konkursy, jest konkurs.
Stardoll makeover contest i stardoll sleepover contest za zrobienie makijazu i scenerii dostajemy prezenty do meedoll editor

Zuza1997 pisze...

znam kod na różową farbę do włosów!
1.magazyn
2.konkursy
3.pierwszy konkurs z lewej
4.robimy byle jak byle by było
5. wypełniamy dane nie na serio
6. w medoll editor macie różową farbę do włosów!

Karolajn pisze...

szkoda tylko, że sklep usunęli

~
a tak nawiasem, to można dostać darmową różową farbę do włosów.
wystarczy wejść w magazyn->konkursy->wejść w konkurs Stardoll Makeover Contestik
zapisać lalkę, a potem wpisać jakieś fałszywe dane (imię, telefon, adres)
i wejść do me doll edytor.
farba będzie czekała w siatce ze starplazy
~

pozdrawiam, miss_safe

Unknown pisze...

Harajuku czy ta dziewczyna (jak napisałaś) Katie Rodgers to ona zaprojektowała to wszystko i ona ma 12 lat ??? chodzi mi o tę co ma bloga ;))

Unknown pisze...

Jej,Autorka tych ubrań napisała notkę na blogu o tym.
Chyba nie jest zbyt zadowolona...

Bartosz pisze...

a czy ktoś ma link do tych ubrań ?

Leoś ;3 pisze...

Uwaga Harajuku! Nowy kod!

1. Wchodzimy na stronę apartamentu.
2. Wchodzimy do suite shop.
3. Widzimy zasłonę z 'Tinker Bell' i w lewym dolnym rogu ma metkę z 'Tinker Bell' - klikamy na nią.
4. Pojawiają nam się rzeczy od dzwoneczka, w tym dwie darmówki.

Agunia24 pisze...

Ja już się nie dziwię tu niczemu. Może to zabrzmi trochę nie fair ale skoro ona jest z Litwy to normalne że robi przekty. Przecież nasza sławna ZIVYLE też jest Litwinką i kopiuje na stardoll wszystkich i wszystko co się da.

Fenolcia pisze...

Właścicielka projektów wreszcie zauważyła i opisała wszystko na swoim blogu.
Projekty były cudowne, niesamowite. Żal mi tej małej, postąpiła głupio, bardzo głupio, ciekawe, czy w ogóle zastanawiała się nad konsekwencjami... Prawdopodobnie chciała miec tylko sławę.
Za kalka tygodni ludzie o niej zapomną... Mam nadzieję, że ubrań nie wykasują- są takie piękne! Udało mi się kupić cała kolekcję, jakimś cudem; pomyślałam, że coś się może stać.
Szkoda, szkoda...
Biedne dziecko

Daya-chan^_^ pisze...

O.O !
Weszłam na Blog prawdziwej projektantki i napisała że nie może uwierzyć zę StarDoll uwierzył 12 Letniej dziewczynce...W sumie fakt.
A tak wogule jak ta Migliukee to zrobiła ? Jak przekonała Admina do tego że to są jej projekty ? Przerysowała ? Nie sądzę :P. A też jak to się stało że Admin wystawił sklep z "niby" jej projektami ? Napisała do nich ?
Niee wieem XD XD XD
Ale jak by ktoś przywłaszczył sobie moje projekty to bym był Mega Maxi Zła :/ :/ :/

Aleksandra pisze...

Fajnie byłoby jeżeli stardoll porozumiał się z prawdziwą właścicelką ubrań, być może zaprojektowała by kilka ubrań, jestem pewna że szybko by się sprzedawały. Na jej blogu są świetne projekty!